E-BUSKİ ONLİNE ABONE REHBERİ ÖNERİ & TALEP SU VE ŞEHİR BURSA
DERGİSİ
SU ANALİZ
RAPORLARI
HİZMET NOKTALARI

İç Kontrol İle Üstün Hizmet Performansı

Buski Genel Müdürlüğü

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu’nun 57. maddesi gereği tüm kamu kurumlarında kurulması zorunlu olan “İç Kontrol Sistemi”, BU


27.06.2014

5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu’nun 57. maddesi gereği tüm kamu kurumlarında kurulması zorunlu olan “İç Kontrol Sistemi”, BUSKİ’de düzenlenen toplantıyla tanıtıldı.

BUSKİ Genel Müdürü İsmail Hakkı ÇETİNAVCI’nın başkanlığında gerçekleşen toplantıda; BUSKİ Genel Müdür Yardımcıları İsmail YILMAZ, Güngör GÜLENÇ, Talat ÖZEN ile BUSKİ Daire Başkanları da hazır bulundu.

İç Kontrol Sistemi’yle kamu kurumlarına getirilen düzenlemeler, sistemin hedefleri ve amaçları, BUSKİ Strateji Dairesi Başkanlığı’nın sunumuyla masaya yatırıldı.

İç kontrol sisteminin, kurumların hedeflerine ulaşması ve misyonlarını gerçekleştirmesi yolunda olası belirsizliklerin en aza indirilmesi amacıyla uygulanan süreç olduğuna işaret edildi.

İç kontrolün, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalarına ve mevzuatına uygun olmasının önemine dikkat çekilerek şu ifadelere yer verildi: “İç kontrol; idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikaları ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, mali bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan organizasyon, yöntem ve süreçle iç denetimi kapsayan mali ve diğer kontroller bütünüdür. İç kontrol, sadece kontrol faaliyetlerini değil, idarenin organizasyon yapısını, işleyişini, görev, yetki ve sorumluluklarını, karar alma süreçlerini kapsayan idarenin çalışanlarının tamamının rol aldığı dinamik bir süreçtir.” İç kontrol sisteminin kurulması, işletilmesi, izlenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli önlemlerin zamanında alınmasının, üst yöneticinin liderliğindeki tüm yöneticiler ve idare çalışanlarının katılımıyla gerçekleştirildiğine vurguda bulunulan sunumda, iç kontrol sisteminin kamu kaynaklarının etkin, etkili, ekonomik ve idarenin amaçlarına uygun bir şekilde kullanılmasını amaçladığına işaret edildi.

İç kontrol sisteminin, kuruma sağladığı faydalar:

• Mevzuata uyumun sağlanması,

• Mevcut uygulanmakta olan kontrol ortamının belirli bir standarda kavuşturulması,

• İşlerin daha düzenli ve kaliteye uygun olarak verimli ve süratli gerçekleştirilmesi,

• Amaçlara ve hedeflere ulaşmada karşılaşılabilecek risklere karşı önceden önlem alınarak başarılı bir hizmet sunulması,

• Mali raporlamanın ve diğer faaliyetlere ilişkin bilgi ve raporların güvenilirliğinin sağlanması,

• Yöneticilerin yetkileri ve sorumluğu altındaki işlere daha hakim olması ve yönetim sürecinin daha sistemli hale getirilmesi,

• Yönetimin hareket alanının genişletilmesi,

• Yönetim kabiliyetinin kullanılarak tüm iş süreçlerinin sistemli olarak yürütülmesinin sağlanması,

• Kurumun amaçlarına ulaşmak için planlı, programlı ve hedeflere dayalı bir yönetim anlayışının geliştirilmesi,

• Yönetim kabiliyetinin kullanılarak tüm iş süreçlerinin sistemli olarak yürütülmesinin sağlanması,

• Kurumun amaçlarına ulaşmak için planlı, programlı ve hedeflere dayalı bir yönetim anlayışının geliştirilmesi,

• Yaptıkları faaliyetlerin risklerini önceden öngörerek, bu risklere karşı önlemler geliştirilmesi ve öngörülmesinin sağlanması,

• Faaliyetlerin etkinlik, verimlilik ve ekonomiklik ilkeleri çerçevesinde yürütülmesinin sağlanması.

Sunumu, dikkatle dinleyen BUSKİ Genel Müdürü İsmail Hakkı ÇETİNAVCI, iş verimliliği ve kalitesini artırmaya yönelik uygulamaların, hizmet performansına olumlu katkı sağlayacağını vurguladı.

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BUSKİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER
ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ