E-BUSKİ ONLİNE ABONE REHBERİ ÖNERİ & TALEP SU VE ŞEHİR BURSA
DERGİSİ
SU ANALİZ
RAPORLARI
HİZMET NOKTALARI

BUSKİ’den ileri teknoloji uygulamaları

Buski Genel Müdürlüğü

Bursalıların sağlıklı suya erişimi noktasında 17 ilçede de altyapı yatırımlarını aralıksız sürdüren Büyükşehir Belediyesi BUSKİ Genel Müdürlüğü, diğer taraftan gelişen teknoloji kapsamında, vatandaşların hizmete erişimini de azami düzeyde kolaylaştırıyor.

Bursalıların sağlıklı suya erişimi noktasında 17 ilçede de altyapı yatırımlarını aralıksız sürdüren Büyükşehir Belediyesi BUSKİ Genel Müdürlüğü, diğer taraftan gelişen teknoloji kapsamında, vatandaşların hizmete erişimini de azami düzeyde kolaylaştırıyor.

Bu doğrultuda, BUSKİ abonelerinin arıza ve şikayetlerini anında iletebilmeleri için oluşturulan  ‘Alo 185’ hattının, sorunların çözümüne ilişkin ‘acil servis’ işlevi gördüğünü belirten BUSKİ Genel Müdürü İsmail Hakkı ÇETİNAVCI, bununla birlikte, Veri Tabanlı Kontrol ve Gözetleme Sistemi’ni (SCADA) ileri düzeyde uygulayan sayılı firmalar arasında bulunduklarına işaret ederek, kullanıcılara sürekli ve yeterli su dağıtımı sağladıklarını vurguladı.

BUSKİ’nin hizmet alanına giren her konudaki arıza ve şikayetlerin iletilebildiği ‘Alo 185’ hattına gelen telefonların, hassasiyetle değerlendirilerek, şikayet sahiplerinin anında bilgilendirilidiklerine işaret eden ÇETİNAVCI,  “BUSKİ’nin Alo 185 hattını arayan vatandaşlar, her türlü altyapı hizmetine ilişkin görüş, öneri, eleştiri, şikayet ve taleplerini bildirebilecekleri gibi abonelik başvuruları ile abonelikle ilgili her türlü sorunlarını da aktarabiliyorlar. Bu kapsamda Alo 185’i arayan vatandaşların talepleri arıza ve şikayet/talep olarak birbirinden ayrıldı. İş akışının böylelikle, daha hızlı ve sağlıklı sonuçlanması hedeflendi.” diye konuştu.

“Çağrı ve Hizmet Merkezi Mobil Tabanlı Ekip Yönetim Sistemi” uygulaması kapsamında hizmet veren BUSKİ Alo 185 hattı,  şu sistematik yapı içerisinde çalışıyor:

  •         Vatandaşlardan gelen çağrıların alınması ve ekiplerin yönlendirilmesi ile işlerin kapatılması birbirinden ayrılıyor.
  •         Gelen arızaların GİS (Coğrafi Bilgi Sistemi) ortamında alınarak vatandaşlardan zorunlu olarak cadde sokak bilgisi almak yerine, sadece POI bilgisi ile arıza noktası işaretleniyor. (Örneğin; Mert Sitesi önü-Hamitler TOKİ Trafo Binası yanı) gibi.
  •         Ekiplerin giderdikleri arızalar, sahadaki arıza ekiplerinin yanlarındaki tablet bilgisayarlar aracılığıyla anında kapatılıyor.
  •         Tüm arıza ve şikayetler, çağrı merkezinden alınarak müşteri temsilcilerinin kurum ile ilgili tüm konularda bilgilendirilip vatandaşların sorunları tek bir noktada çözümleniyor. (Örneğin; abone endeks itirazı, su aboneliğinin durumu) gibi.
  •         Arıza ekipleri ile sürekli online bağlantı yoluyla, ekiplerin izlenmesi sağlanıyor.
  •         Arıza ekiplerinin tablet bilgisayarları ile arızanın fotoğrafı çekilerek sisteme kaydediliyor. Herhangi bir itiraz durumunda, sistemdeki görüntüler incelenerek, sorunun çözüme kavuşturulması sağlanıyor.
  •         Vatandaşa SMS yoluyla bilgilendirme yapılarak, arıza veya talep/şikayetin kayda alındığı ve tamamlandığı bildiriliyor.
  •         Sesli yanıt sistemi ile arıza bildirimleri ve şikayetler alınarak, borç bilgisi, abonelik belgeleri ve kredi kartı ödemesinin yapılması sağlanıyor.
  •         Su kesintileri sisteme girilerek, vatandaşların su kesintileri ile ilgili sorularına yanıt veriliyor.

BUSKİ SCADA Kontrol Merkezi

İçilebilir ve sağlıklı su temininin sağlanmasında, yetişmiş insan gücünün yanı sıra, teknolojik yenilikleri de seferber eden BUSKİ’nin, abone memnuniyeti ve güvenini sağlamayı hedefleyen uygulamalarıyla da örnek bir kurum profili sergilediğine değinen ÇETİNAVCI, “Bu doğrultuda Veri Tabanlı Kontrol ve Gözetleme Sistemi’ni (SCADA) ileri düzeyde uygulamaktayız. Böylelikle, kullanıcılara sürekli ve yeterli su dağıtımı sağlıyoruz. Son derece gelişmiş sunucu bilgisayarlar ile donatılmış ve özel bilgisayar yazılımları ile desteklenmiş bulunan BUSKİ SCADA Kontrol Merkezi, üstün hizmet anlayışının gerekleri doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmektedir.” dedi.

SCADA’nın BUSKİ’ye kazandırdıkları:

  •         Ekipmanların kontrolünden üretim planlamasına, çevre kontrol ünitelerinden yardımcı işletmelere kadar tüm birimlerin otomatik kontrolü ve gözlenmesi sağlanabilmektedir.
  •         Merkezi izleme ve kontrol ile oerasyonel kolaylıklar ve güvenilirlik sağlanmaktadır.
  •         Şebeke üzerindeki bilgiye gerçek zamanlı olarak erişilebilmekte ve bu bilgi doğru karar verme sürecini hızlandırmaktadır.
  •         Su şebekesi üzerindeki doğruluk kabiliyetini artırmaktadır.
  •         Elde edilen veriler saatlik, günlük, haftalık, aylık, yıllık olarak saklanarak gerektiğinde kullanılabilmektedir.
  •         Elde edilen bilgiler ile operasyonel geçmiş değerlendirilerek gelecek için tahminlerde bulunulabilmektedir.
  •         İşgücü kaybından ve işletme zamanından tasarruf sağlanmaktadır. Bunun sonucunda bakım kolaylığı ve erken uyarı sistemleri ile problemlere interaktif müdahaleler yapılabilmektedir.
  •         Kullanıcılara sürekli ve yeterli su sağlanabilmektedir.
  •         Gelecekte oluşabilecek potansiyel problemler,erken uyarı ve algılama yönteminin avantajları ile önlenebilmektedir.
  •         İçme suyu arıtma tesisinden şebekeye verilen su miktarı eş zamanlı olarak izlenebilmektedir.
  •         İçme suyu depoları ve pompa istasyonları 7 gün 24 saat boyunca izlenerek, olası arızalar ve sorunlar anında çözüme kavuşturulmaktadır.

 

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BUSKİ

BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER

ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ